Vappu oli ja meni ja säät suosi mainiosti. Aurinko lämmitti ja ilma oli lähes tyyni.

Ihmiset juhlivat vappua vapautuneesti, mutta sittenkin puuttui siitä jotain, nimittäin se karnevaalitunnelma.

Olin pukeutunut ja meikannut itseni sirkusklovniksi ja sekös ihmisiä huvitti. Siinä lapset nauroivat ja ilakoivat, aikuisten suupielet meni hymyyn ja rohkeimmat halusivat kuvauttaa itsensä klovnin kanssa.

Istuimme torikahvilassa ja virisi vilkas keskustelu suomalaisesta luonteesta ja siitä, että olin Uskaltanut heittäytyä lapselliseksi ja maskeerannut itseni klovniksi. No minullehan se on luonnollista, kun olen nuorempana ollut sirkuksessa esiintyvänä klovnina.  keskusteluissa tuli ilmi se  totuttu suomalaisenluonteen vertauskuva:  "Mitä ne toiset minusta ajattelevat".   Olen aikoja sitten unohtanut tuon fraasin ja minä olen minä, ajatelkoon muut minusta mitä ajattelevat. vappuna sain osakseni ihmisjoukolta  hymyjä ja jopa taputuksia ja näin lasten aidon ilon.

Lisäksi ajan yksirattaisella sirkuspyörällä pitkin pyöräteitä. Ei siinä mitään, mutta kun  vastaantulevat pääsevät lähelleni ja huomaavat, että tuohan on vanha ukko, niin kyllä hämmästystä riittää ja voivat ajatella minusta vaikka mitä. Ikää on nimittäin reilusti yli 50 V.  Kun olen kerran tämän taidon hankkinut, niin aion pitää sitä taitoa yllä niin pitkään kuin suinkin pystyn.

Ensivapuksi suunnitellaan sitten jotain repäisevää, mutta kuitenkin  klovni asuisena.

Lukijat, uskaltakaa tekin olla omana itsenä ja toteuttakaa haaveitanne.1533705.jpg